Samsung, akıllı telefon kamerası sensör pazarında dünyanın ikinci en büyük markası olarak bilinir. Japon rakibi Sony’nin ardında yer alsa da, Güney Koreli firma, yapay zeka (AI) kullanımı sayesinde bu rekabeti lehine çevirmeyi hedefliyor. Samsung, cihaz üzerinde AI işleme özelliğine sahip mobil kamera sensörleri geliştirip piyasaya sürmeyi planlıyor.
Yeni bir rapora göre, Samsung kamera görüntü sensörü işine AI teknolojisini entegre ediyor. Bu yılın başlarında üçüncü 200MP kamera sensörünü tanıttıktan sonra, Güney Koreli firma, AI tarafından desteklenen Zoom Anyplace teknolojisini duyurdu. Bu teknoloji, tam karenin ve bu karenin yakınlaştırılmış bir bölümünün eş zamanlı 4K video kaydını sağlıyor. Şirket, kamera sensörlerine daha fazla AI özelliği eklemeyi planlıyor. Uzun vadeli iş planı, insan duyularını taklit edebilen sensörler yaratmak. Yol haritası, 2027 yılına kadar görünmeyen şeyleri bile yakalayabilen kamera sensörleri geliştirmeyi içeriyor.
Samsung, AI destekli kameralarla Sony’yi tahtından indirmeyi hedefliyor
Samsung’un Silicon Valley’de düzenlenen Sistem LSI Teknoloji Günü 2023 etkinliğinde, Sistem LSI Başkanı Park Yong-in, ‘Proaktif AI’ çağını yönetme hedefini vurguladı. Bu hedef, Yaratıcı AI, yüksek performanslı algoritmalar ve teknolojiler ile uzun menzilli iletişim çözümlerini kapsıyor. COVID-19 döneminde kısa bir daralma dönemi yaşadıktan sonra, kamera sensörü pazarı otonom araçlar, IoT, robotik ve XR (Karma Gerçeklik) cihazlarından gelen talep sayesinde büyüme aşamasına geçti.
SK Hynix, SK Hynix TechSummit 2023 etkinliğinde, kamera sensörlerine bir AI işlemci çipi entegre ettiğini açıkladı. Bu teknoloji, gecikmeyi azaltırken görüntü kalitesini artırıyor ve aynı zamanda enerji tüketimini düşürüyor. Şirket, yüz ve nesne tanıma gibi özellikleri test ediyor.
Samsung ve SK Hynix, kamera görüntü sensörü pazarında Sony ile arayı kapatmaya çalışıyor. Counterpoint Research’ın bir raporuna göre, Sony %54 pazar payı ile bu alanda lider konumda. Samsung, pazarın %29’luk bir payına sahipken, SK Hynix yalnızca %5’lik bir pazar payı ile ilk beşe girmeyi başardı.